Kurv

Retur/ombytning

Ønsker du at bytte en vare, få pengene tilbage eller har du en reklamation, så læs videre her.

Udvidet returret

Hos UrbanOutdoor kan du altid returnere en ubrugt vare inden for 365 dage. Du skal være opmærksom på følgende frister:

  • 0 – 30 dage : Refundering eller ombytning
  • 30 – 365 dage: Ombytning eller tilgodebevis

Gratis returfragt ved ombytning

Når du bytter en vare betaler vi returfragten. Hvis du fortryder købet og ønsker penge retur, betaler du selv for returfragten.

Hurtig behandling

Når du kontakter os vedrørende returnering, har du svar inden for en arbejdsdag.

 

Sådan gør du

1. Giv os besked

Skriv til kontakt@urbanoutdoor.dk og oplys ordrenummer, og om du vil bytte eller have pengene retur

2. Download returseddel

Ved ombytning skal du downloade og udprinte denne returseddel (klik her).

Ved fortrydelse skal du anvende denne returseddel (klik her).

Retursedlen vedlægges sammen med pakken. Ordrenummer fremgår bl.a. af din ordrebekræftelse.

3. Indlever pakke hos GLS

Pakken kan indleveres hos enhver GLS Pakkeshop. Find nærmeste GLS Pakkeshop her.

4. Få refundering/ombytning

Når varen er modtaget i god behold behandles din returnering normalt inden for en arbejdsdag.

Ved ombytning / fortrydelse

  1. Ved ombytning eller fortrydelse er det vigtigt, at varen er ubrugt, og at den returneres i uåbnet original emballage. Hvis emballagen er brudt, vil du normalt kun få et del af købsprisen tilbage. 
  2. Du har ansvaret for varen indtil den er modtaget hos os. Det er derfor vigtigt, at den er forsvarligt emballeret, når du sender den tilbage.
  3. Når du vil bytte en vare, skal du bestille den nye vare på hjemmesiden som normalt. Når din returvare er modtaget i god behold, refunderer vi det oprindelige fakturabeløb via dit betalingskort. Har du betalt fragt på den nye ordre, refunderes fragtbeløbet også.
  4. Hvis du vil have hele eller noget af beløbet retur, skal returneringen ske senest 30 dage efter du har modtaget varen. Ved fortrydelse fratrækkes et gebyr til returfragt på 39 kr. Hvis du vil undgå at betale returfragten, kan du bede om at få et tilgode-bevis. Så kan du handle for hele det oprindelige faktura beløb på et senere tidspunkt. 


Ved reklamation

  1. Ifølge dansk lovgivning har du altid 2 års reklamationsret. På visse produkter kan du derudover være dækket af producentens produktgaranti, der i visse tilfælde kan sikre dig i mere end 2 år. Check altid producents dokumentation..
  2. Hvis der er opstået en skade/fejl, som du mener bør være dækket af reklamationsretten, skal du skrive til os inden for rimelig tid (senest en uge). Medsend gerne et billede af problemet sammen med en beskrivelse. 
  3. Hvis vi vurderer at reklamationsretten kan gøres gældende modtager du en GLS Returlabel til returnering. Returfragten er gratis for reklamationer, der accepteres. 
  4. Ved modtagelse vurderes produktet. Såfremt reklamationen godkendes, sender vi straks et nyt produkt til dig. 
  5. Skade på varen som skyldes forkert eller fejlagtig anvendelse er ikke dækket af reklamationsretten. 
  6. Accepteres reklamationen ikke, vil du straks modtage besked herom 

 

Ved fejllevering

  1. Har du modtaget en anden vare end den du har bestilt, skal du ikke lave en ny ordre på webshoppen. Du skal blot returnere den forkerte vare som beskrevet ovenfor. 
  2. Ved fejllevering betaler du naturligvis ikke for returfragten.